Suomalainen
Nopea toimitus, jopa 2 pv
Asiakaspalvelu 8-16
Maksa verkkolaskulla
Paras asiakaspalvelu
Lukuaika n. 10 minuuttia.
Erilaiset messuseinät, messupöydät ja -tiskit sekä muut messutuotteet ovat messuosastojen peruselementtejä. Lue eri kokoisten messuosastojen tyypilliset kustannukset ja vinkit messuosaston rakentamiseen ja suunnitteluun. Muistathan että voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 050 413 8277 tai sähköpostitse myynti@marlea.fi.
Hyvän messuosaston rakentaminen ja suunnittelu vaatii ammattitaitoa, mutta ei ole erityisen vaikeaa. Olennaista on miettiä messuosaston käyttötarkoitus; onko sen tarkoitus olla potentiaalisten asiakkaiden kohtaamis- ja palvelupaikka, vai onko pääpaino yrityksen ja tuotteiden esittelemisessä passiivisemmin.
Messuosaston suurimmaksi kustannukseksi muodostuu ajan saatossa aina osastolla tarvittava henkilökunta. jolloin itse messuosaston rakenteisiin, messutuotteisiin ja kalustoon kannattaa sijoittaa jo heti alussa. Tällöin saat messuosastosta parhaan tehon irti heti ensimmäisistä messuista alkaen – seuraavien messujen ollessa jo selvästi edullisempia!
Messuosaston rakentaminen tapahtuu yleensä messuja edeltävänä päivänä, tai erittäin suurissa osastoissa jo aiemmin. Hyvin suunniteltu messuosasto ja toimivat messukalusteet mahdollistavat suurenkin messuosaston rakentamisen nopeasti – etenkin jos messuseinien, messupöytien ja muiden kalusteiden pystyttäminen on tuttua. Messuosaston rakentamista helpottaa myös selkeä kalusteiden sijoittelukartta, jolloin eri kalusteet saadaan oikeisiin suunniteltuihin paikkoihinsa.
Osaston rakentamisen vastapainona on aina messuosaston purku. Laadukkaat ja toimivat messukalusteet ja messutarvikkeet usein taittuvat kasaan hyvinkin pieneen tilaan, ja kulkevat omassa kantokassissaan. Jopa erittäin suuret ja näyttävät messuseinät voivat mennä yllättävän pieneen tilaan, ja kulkea helposti tavallisen auton takakontissa. Messukalusteiden laatu vaikuttaa myös niiden pitkäikäisyyteen – tuskin yhtään messuosastoa kannattaa suunnitella kertakäyttöiseksi.
Messuosaston suunnittelu voi olla monimutkaista, erityisesti jos suunnitellaan erittäin suuria, toisiinsa liittyviä kokonaisuuksia. Pienen osaston suunnittelussa haasteen muodostaa käytettävissä oleva tila, jolloin kalusteratkaisujen tulee olla kompakteja mutta silti erottuvia. Monesti pienet messuosastot suunnitellaan yhden tai kahden henkilön esittelykäyttöön, jolloin osaston suunnittelussa korostuu nopea kasattavuus ja purettavuus, sekä käytännölliset kantolaukut.
Suuret messuosastot suunnitellaan tyypillisesti kuukausia aiemmin. Ammattimainen osastosuunnittelija osaa muodostaa kokonaisuuden niin, että siitä voidaan tarvittaessa erottaa yksittäisiä osasia tai elementtejä pienten messuosastojen tarpeita varten. Tällöin taitava messuosaston suunnittelu mahdollistaa hankittujen kalusteiden käyttämisen monipuolisesti erilaisissa tapahtumissa – myös osana yrityksen toimitilojen sisustaa!
Messuosasto | Koko | Kalusteiden hinta alkaen | Suunnittelu alkaen |
Pieni messuosasto | 2×2 m – 3×4 m | 1500 € | 500 € |
Keskikokoinen messuosasto | 4×4 m – 6×8 m | 2500 € | 1000 € |
Suuri messuosasto | 7×7 m – 10×12 m | 6000 € | 3000 € |
Erittäin suuri messuosasto | 12 x 12 m – 20 x 30 m | 12000 € | 6000 € |
Pienen messuosaston kalustaminen on edullista, ja oikeat messukalusteet luovat osastosta toimivan ja käytännöllisen.
Pyydä tarjousKeskikokoiseen messuosastoon voidaan luoda messuseinillä, messupöydillä ja esitetelineillä hyvin monipuolinen kokonaisuus.
Pyydä tarjousSuuri messuosasto mahdollistaa näyttävän kokonaisuuden ja hyvän asiakaskokemuksen – siihen mahtuu myös neuvottelutila ja pieni varasto.
Pyydä tarjousErittäin suuressa messuosastossa vain mielikuvitus on rajana! Voit luoda oikeilla kalusteilla monipuolisen asiakaspalvelutilan.
Pyydä tarjousYksi tärkeimmistä messujen tarkoituksista on hankkia yritykselle potentiaalisia uusia asiakkaita, syventää nykyisiä asiakassuhteita tai ylipäätään pyrkiä aikaansaamaan kontakteja ja liidejä. Liidien hankkimisessa erityisesti nopeatempoisessa messuympäristössä, perinteiset paperiset käyntikortit ja esitteet ovat edelleen toimiva tapa. Pidemmässä asiakaskohtaamistilanteessa voidaan toki kirjoittaa lyhyt muistio esimerkiksi suoraa tarjousta tai muuta yhteydenottoa varten, mutta nopeiden kohtaamisten tärkein tarkoitus on kerätä yhteystietoja ja jättää yrityksestä hyvä mielikuva.
Näyttävä ja yhteneväinen messuosasto sekä herättää huomion, että jättää hyvän mielikuvan kävijälle. Kun sitä tehostetaan jakotuotteilla ja mahdollisella jälkimarkkinoinnilla, saadaan messuosastosta paras hyöty: parhaimmillaan toimivan messuosaston ja asiakaspalvelun avulla voidaan kerätä satoja yhteystietoja, ja jättää yrityksestä hyvä mielikuva tuhansien kävijöiden ja ohikulkijoiden ajatuksiin.